היועמ"ש: אחליף את מ"מ פרקליט המדינה

ישראל רובין 5 Comment on היועמ"ש: אחליף את מ"מ פרקליט המדינה

לאחר צו הביניים שנתן בג"ץ האוסר על הארכת כהונת מ"מ פרקליט המדינה: היועמ"ש אביחי מנדלבליט הודיע כי ישמש גם כפרקליט המדינה בתקופה הקרובה ועד לאיוש התפקיד על ידי אדם אחר

היועמ"ש, אביחי מנדלבליט צילום: תומר נוברג, פלאש 90
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט הודיע היום (ראשון) כי יקח על עצמו את תפקיד ממלא מקום פרקליט המדינה בתקופה הקרובה, עד למינוי פרקליט קבוע.

במכתב ששלח לחברי הנהלת פרקליטות המדינה, כתב מנדלבליט כי מאחר וכידוע משרת ממלא מקום פרקליט המדינה אינה מאוישת עוד, "במצב הנוכחי ועד לאיוש המשרה פרקליטות המדינה תשוב לפעול באופן בו הדברים נוהלו לאחר סיום תפקידו של פרקליט המדינה הקודם, בתקופה שבה המשרה לא היתה מאוישת", קבע.

"דהיינו", פירט היועמ"ש "היועמ"ש יישא באחריות הניהולית והמקצועית הכוללת לעבודת פרקליטות המדינה, כאשר הניהול וההנחיה המקצועיים והארגוניים יבוצעו בפועל על ידי המשנים לפרקליט המדינה, כל אחד בתחומי אחריותו", הורה מנדלבליט.

מכתב היועמ"ש

כזכור, ב-2/5 הסתיים תפקידו של ממלא מקום פרקליט המדינה, דן אלדד. אלדד מונה בזמנו כממלא מקום בתום תפקידו של פרקליט המדינה הקודם בעקבות אי כהונת ממשלה קבועה ולתקופה של שלושה חודשים.

שר המשפטים, אמיר אוחנה ביקש להאריך את כהונתו של אלדד. אך עתירה הוגשה לבג"ץ, וביום חמישי האחרון הוציא שופט העליון מני מזוז צו ביניים האוסר על הארכת הכהונה או על מינוי פרקליט אחר. שר המשפטים הודיע כי ידרוש את ביטולו של הצו.

מספר ימים לפני כן, היועץ המשפטי לממשלה מסר את חוות דעתו כנגד הארכת כוהנתו של אלדד וכתב כי "יש מניעה משפטית להאריך בעת הזו את תקופת מילוי המקום של ממלא-מקום פרקליט המדינה", כתב מנדלבליט, ונימק זאת בין היתר שבימים הקרובים צפויה לקום ממשלה חדשה, ושר משפטים חדש יתפוס את מקומו של אוחנה.

מ"מ פרקליט המדינה היוצא, דן אלדד הגיב והאשים את מנדלבליט בהתנהלות מתוך אינטרסים אישיים. אלדד טען חוות דעתו של היועץ המשפטי אינה עניינית וכי היא באה על רקע בדיקה בה פתח בעניינו של מנדלבליט.

"לפני החג הגיעה ללשכתי פנייה מעיתונאי, העוסקת בעניינו של אביחי מנדלבליט. כדי שאוכל להשיב לפנייה ביקשתי לבחון את החומר הקיים מהעבר בנושא זה בלשכת פרקליט המדינה. מהחומר עלתה לכאורה תמונה מדאיגה בכל הנוגע לטיפול בעניינו של מנדלבליט. בימים האחרונים עדכנתי את הגורמים הרלוונטיים בדבר כוונתי להעמיק חקר בנושא בטרם אשיב לפנייה", מסר אלדד.

מ"מ פרקליט המדינה הוסיף והאשים: "אין לי ספק באשר למניעים לבחירה בניסוח האלים והמסולף כלפיי. מהיום הראשון למילוי המקום עשה אביחי מנדלבליט כל דבר אפשרי על מנת לחבל בעבודתי, ולהפריע לתפקודי התקין. כעת הוא מלין על תוצאות התנהלותו שלו. העובדה שנודע לי על המכתב מהתקשורת, אומרת הכול. היא מלמדת מי פועל ביושרה, ענייניות ודרך ארץ, ומי לא. אף גורם לא הרתיע אותי מעולם מלבצע את שליחותי בפרקליטות ללא מורא וללא משוא פנים, וכך יהיה גם בהמשך".



5 תגובות

מיין תגובות
  1. 5

    מעניין מה קורה עם הניגוד אינטרסים שלו?

  2. 4

    יש להדיח את מנדל מתפקידו יועמש הממשלה, זוהי משרת אימון הואיל ואבד האימון, דין בעל המשרה להיות מודח.

  3. 2

    פששששש
    פשוט מהפכה ככה השמואל הופך את השלטון